Χάρτης υποχρεώσεων προς τους χρήστες (καταναλωτές) Χ.Υ.Κ.

ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ ΤΗΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΗΣ

  • Η επιχείρηση είναι ετερόρρυθμη εταιρεία με την επωνυμία <<ΚΕΡΑΜΥΔΑΣ Ι. & ΣΙΑ Ε.Ε>> και διακριτικό τίτλο «GRCS» νομίμως συσταθείσα τον Απρίλιο του 2013. Εδρεύει στην Καλλιθέα επί της οδού Ζερβού 70 με Τ.Κ 17675, με Α.Φ.Μ 800482084 και αρμόδια Δημόσια Οικονομική Υπηρεσία (Δ.Ο.Υ) Καλλιθέας. Με τηλέφωνα επικοινωνίας της επιχείρησης τα εξής: 2114028131 - 2117700061 κινητό: 6909111555 φαξ: 2117700061 και e-mail: Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.
  • Ως κύριο σκοπό της η εταιρία έχει τη διεξαγωγή επιχειρήσεως ταχείας μεταφοράς (courier) εγγράφων, δεμάτων , μικροδεμάτων και διεκπεραιώσεων

ΠΑΡΕΧΟΜΕΝΕΣ ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ

Ταχυδρομικές υπηρεσίες υπό το καθεστώς Γενικής Άδειας και Λοιπές Υπηρεσίες.
ΓΕΝΙΚΑ: Η GRCS παρέχει ένα πλήρες σύστημα παραλαβής – παράδοσης αποστολών εντός Αττικής για την άμεση και σωστή εξυπηρέτηση των πελατών της. Στις υπηρεσίες ταχυμεταφορών οι χρεώσεις και οι συνήθεις χρόνοι παράδοσης διαφοροποιούνται ανάλογα με τον γεωγραφικό προσδιορισμό του σημείου παραλαβής και του σημείου παράδοσης, του βάρους, του μεγέθους και είδους των αποστολών, όπως αυτά περιγράφονται στον επίσημο τιμοκατάλογο της GRCS.
i. Αναλυτικά οι υπηρεσίες :
Υπηρεσία express – επόμενη ημέρα (next day).
Η παραλαβή γίνεται από την διεύθυνση του αποστολέα και η παράδοση γίνεται στην διεύθυνση του παραλήπτη εντός 24ωρου.
Υπηρεσία express – αυθημερόν (same day).
Η παραλαβή γίνεται από την διεύθυνση του αποστολέα και η παράδοση γίνεται στην διεύθυνση του παραλήπτη εντός 6ωρου.

ii. Επιπρόσθετες υπηρεσίες εξυπηρέτησης:

  • ΚΑΤΕΠΕΙΓΟΥΣΕΣ ΑΠΟΣΤΟΛΕΣ που διακινούνται κατόπιν συμφωνίας εντός 120΄ λεπτών
  • ΑΓΟΡΑ για λογαριασμό σας και παράδοση την επόμενη εργάσιμη ημέρα
  • ΥΠΗΡΕΣΙΑ E-MAIL ΚΑΙ SMS SERVICES: Άμεση ενημέρωση για την παράδοση της αποστολής σας
  • ΥΠΗΡΕΣΙΑ CALL BACK SERVICE: Άμεση τηλεφωνική ενημέρωση για την παράδοση της αποστολής σας
  • ΥΠΗΡΕΣΙΑ ΔΙΕΚΠΕΡΑΙΩΣΗ: Σε δημόσιες υπηρεσίες, τράπεζες κ.τ.λ. οργανισμούς χωρίς χρέωση αναμονής
  • ΥΠΗΡΕΣΙΑ ΑΝΤΙΚΑΤΑΒΟΛΗ Η ΕΙΣΠΡΑΞΗ: Αποστολές επί αντικαταβολή σύμφωνα με τις οδηγίες του πελάτη. Άμεση απόδοση των εισπραττομένων αξιών.
  • ΥΠΗΡΕΣΙΑ ΠΑΡΑΔΟΣΗΣ ΕΩΣ 10:00 ΠΜ: Αποστολές για παράδοση έως τις 10:00 πμ
  • ΥΠΗΡΕΣΙΑ ΠΑΡΑΔΟΣΗΣ ΕΩΣ 12:00 ΠΜ: Αποστολές για παράδοση έως τις 12:00 πμ
  • ΥΠΗΡΕΣΙΑ ΠΑΡΑΔΟΣΗΣ ΑΠΟΓΕΥΜΑ: Για παραδόσεις ή παραλαβές μετά τις 17:00μμ
  • ΥΠΗΡΕΣΙΑ ΠΑΡΑΔΟΣΗΣ ΑΠΟΓΕΥΜΑΤΙΝΑ ΑΥΘΗΜΕΡΟΝ: Για αυθημερόν παράδοση μετά τις 17:00
  • ΥΠΗΡΕΣΙΑ ΠΑΡΑΔΟΣΗΣ Η ΠΑΡΑΛΑΒΗΣ ΣΑΒΒΑΤΟ: Για παραλαβές ή για παραδόσεις Σαββάτο
  • ΥΠΗΡΕΣΙΑ ΠΑΡΑΔΟΣΗΣ ΑΥΘΗΜΕΡΟΝ ΣΑΒΒΑΤΟ: Για αυθημερόν αποστολές το Σαββάτο
  • ΥΠΗΡΕΣΙΑ ΠΑΡΑΔΟΣΗΣ ΜΗ ΕΡΓΑΣΙΜΗΣ ΗΜΕΡΑΣ: Για παραλαβή ή παράδοση σε αργία (κατόπιν συνεννόησης)
  • ΥΠΗΡΕΣΙΑ ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ ΔΙΚΑΙΟΛΟΓΗΤΙΚΩΝ: Με την παράδοση, παραλαβή δικαιολογητικών ή αντικειμένων
  • ΥΠΗΡΕΣΙΑ ΡΑΝΤΕΒΟΥ: Για δέσμευση ώρας για την παραλαβή ή την παράδοση

iii. Χρόνος επίδοσης ταχυδρομικών αντικειμένων:
Συνήθης χρόνος επίδοσης των ταχυδρομικών αντικειμένων είναι το επόμενο της παράδοσης της αποστολής το 24ωρο
iv. Χρέωση παρεχόμενων υπηρεσιών
Η GRCS καταρτίζει κατάλογο των παρεχόμενων υπηρεσιών της με αναλυτική χρέωση καθεμία από αυτές. Οι χρήστες των υπηρεσιών της μπορούν να λάβουν γνώση του καταλόγου και μέσω του τηλεφωνικού κέντρου. Ο κατάλογος αποτυπώνεται και στο παρακάτω παράρτημα και αποτελεί αναπόσπαστο μέρος του Χ.Υ.Κ.

ΤΙΜΟΚΑΤΑΛΟΓΟΣ

Όπως περιγράφονται εδώ

ΜΗ ΑΠΟΔΕΚΤΑ ΤΑΧΥΔΡΟΜΙΚΑ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΑ – ΑΠΑΓΟΡΕΥΣΕΙΣ

Από την επιχείρηση δεν γίνονται αποδεκτά προς διακίνηση όσα αντικείμενα απαγορεύονται γενικά από την ισχύουσα νομοθεσία, όσα αναφέρονται στην ατομική σύμβαση, τα μη κατάλληλα συσκευασμένα και σε περιπτώσεις άρνησης κατάθεσης επαρκών στοιχείων αποστολέα ή παραλήπτη.
Η GRCS ΔΕΝ ΑΝΑΛΑΜΒΑΝΕΙ ΤΗΝ ΔΙΕΚΠΕΡΑΙΩΣΗ ΚΑΙ ΜΕΤΑΦΟΡΑ ΤΩΝ ΕΞΗΣ ΕΓΓΡΑΦΩΝ ΚΑΙ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΩΝ:

  • ΧΡΗΜΑΤΑ ΣΕ ΜΕΤΡΗΤΑ
  • ΣΥΝΑΛΛΑΓΜΑ
  • ΧΡΥΣΟ ΣΕ ΡΑΒΔΟΥΣ
  • ΚΟΣΜΗΜΑΤΑ
  • ΕΥΘΡΑΥΣΤΑ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΑ ΜΗ ΕΠΑΡΚΩΣ ΣΥΣΚΕΥΑΣΜΕΝΑ
  • ΠΟΛΥΤΙΜΑ ΜΕΤΑΛΛΑ – ΠΟΛΥΤΙΜΟΥΣ ΛΙΘΟΥΣ
  • ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΚΟΥΣ ΑΝΘΡΑΚΕΣ ΚΑΙ ΔΙΑΜΑΝΤΙΑ
  • ΑΡΧΑΙΟΤΗΤΕΣ ,ΕΡΓΑ ΤΕΧΝΗΣ ΚΑΙ ΠΡΟΣΩΠΙΚΗ ΑΛΛΗΛΟΓΡΑΦΙΑ
  • ΛΑΧΕΙΑ
  • ΜΕΤΟΧΕΣ
  • ΟΜΟΛΟΓΑ
  • ΑΛΛΟΙΩΣΙΜΑ ΤΡΟΦΙΜΑ
  • ΓΡΑΜΜΑΤΟΣΗΜΑ
  • ΦΥΤΑ
  • ΝΑΡΚΩΤΙΚΑ
  • ΟΠΛΑ Η ΜΕΡΗ ΟΠΛΙΣΜΟΥ
  • ΕΚΡΗΚΤΙΚΑ ΕΙΔΗ
  • ΖΩΑ
  • ΔΗΛΗΤΗΡΙΑ
  • ΕΝΤΟΜΟΚΤΟΝΑ
  • ΒΙΟΛΟΓΙΚΑ ΔΕΙΓΜΑΤΑ
  • ΡΑΔΙΕΝΕΡΓΑ
  • ΔΙΑΒΡΩΤΙΚΑ
  • ΣΠΡΕΥ
  • ΕΥΦΛΕΚΤΑ ΥΛΙΚΑ (ΣΤΕΡΕΑ,ΑΕΡΙΑ,ΥΓΡΑ)
  • ΠΟΡΝΟΓΡΑΦΙΚΟ ΥΛΙΚΟ
  • ΠΕΡΙΟΥΣΙΑΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ

Η διεκπεραίωση των οποίων απαγορεύεται από τον νόμο και γενικά υλικά τα οποία δεν δέχεται για διεκπεραίωση η ΙΑΤΑ και η εκάστοτε ισχύουσα εθνική και κοινοτική νομοθεσία.

ΔΙΑΧΕΙΡΗΣΗ ΤΩΝ ΑΝΕΠΙΔΟΤΩΝ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΩΝ

Τα ανεπίδοτα ταχυδρομικά αντικείμενα φυλάσσονται από την επιχείρηση για χρονικό διάστημα έξι (6) μηνών από την τελευταία αποτυχημένη προσπάθεια επίδοσης του αντικειμένου, με χρέωση του αποστολέα.
Στην περίπτωση που ταχυδρομικό αντικείμενο δεν κατέστη δυνατό να επιδοθεί στον παραλήπτη για οποιαδήποτε αιτία, ενημερώνεται ο παραλήπτης με έγγραφη ειδοποίηση, επιστρέφεται το αντικείμενο στον χώρο της GRCS και προγραμματίζεται δεύτερη ή και περισσότερες προσπάθειες επίδοσης κατόπιν συνεννόησης με τον παραλήπτη ή τον αποστολέα. Εφόσον τελικά δεν καταστεί δυνατή η επίδοση του αντικειμένου στον παραλήπτη για οποιαδήποτε αιτία, ακόμα και σε περίπτωση άρνησης του παραλήπτη να παραλάβει, ενημερώνεται ο αποστολέας άμεσα και η αποστολή επιστρέφεται σε αυτόν με δική του χρέωση.
Διαχείριση των ανεπίδοτων ταχυδρομικών αντικειμένων.
1. Ανεπίδοτο θεωρείται ένα ταχυδρομικό αντικείμενο όταν η ταχυδρομική επιχείρηση έχει εξαντλήσει κάθε δυνατή προσπάθεια επίδοσης του, χωρίς αποτέλεσμα
2. Κάθε ταχυδρομική επιχείρηση είναι υποχρεωμένη να διαφυλάσσει τα ανεπίδοτα αντικείμενα, αλλά δύναται να χρεώνει τους πελάτες της για την φύλαξης τους, με χρεώσεις που πρέπει να γνωστοποιεί εκ των προτέρων σε αυτούς. Ο χρόνος φύλαξης ορίζεται τουλάχιστον σε έξι (6) μήνες από την τελευταία αποτυχημένη προσπάθεια επίδοσης του αντικειμένου.
3. Σε περίπτωση ταχυδρομικών αντικειμένων για τα οποία δεν κατέστη δυνατή η επίδοση τους στους παραλήπτες για οποιανδήποτε αιτία, η ταχυδρομική επιχείρηση οφείλει τουλάχιστον:
α) να προβεί σε έγγραφη ειδοποίηση προς τον παραλήπτη και επιστροφή του αντικειμένου σε χώρο της επιχείρησης.
β) να προγραμματίσει δεύτερη ή και περισσότερες προσπάθειες επίδοσης κατόπιν συνεννόησης με τον παραλήπτη ή/και τον αποστολέα.
γ) εφόσον τελικά δεν καταστεί δυνατή η επίδοση του αντικειμένου στον παραλήπτη, το αντικείμενο δύναται να επιστρέφει στον αποστολέα με χρέωση όχι μεγαλύτερη του ποσού που καταβλήθηκε για την αποστολή του.
4. Σε περίπτωση άρνησης του παραλήπτη να παραλάβει το ταχυδρομικό αντικείμενο, το αντικείμενο θα επιστρέφεται στον αποστολέα με χρέωση όχι μεγαλύτερη του ποσού που καταβλήθηκε για την αποστολή του.
5. Ταχυδρομικά αντικείμενα τα οποία δεν είναι δυνατό να επιδοθούν στον παραλήπτη ή να επιστραφούν στον αποστολέα, θα θεωρούνται οριστικά ανεπίδοτα και θα ακολουθείται η διαδικασία καταστροφής των αντικειμένων αυτών, κατόπιν συντάξεως σχετικού πρακτικού καταστροφής και σύμφωνα με την διαδικασία που ορίζει η επιχείρηση, μετά από την πάροδο τουλάχιστον 6 μηνών.
6. Από την παραπάνω διαδικασία εξαιρούνται τα αντικείμενα τα οποία έχουν παρακρατηθεί επίσημα ή έχει δηλωθεί από τον αποστολέα ότι έχουν αξία μείζονα των 100,00 ευρώ, οπότε αποδίδονται στην Ε.Ε.Τ.Τ.

ΓΕΝΙΚΟΙ ΟΡΟΙ ΑΝΑΛΗΨΗΣ ΜΕΤΑΦΟΡΑΣ ΑΠΟ ΤΗΝ GRCS

Για την μεταφορά δεμάτων και εγγράφων μέσω του συστήματος αποστολής και διεκπεραίωσης της GRCS, συμφωνεί με τους όρους και τις ρήτρες οι οποίες αναφέρονται στο παρόν έντυπο, καθώς και με τους πάγιους όρους διεκπεραίωσης του συστήματος GRCS ,οι οποίοι ενσωματώνονται στο παρόν συμβόλαιο, με ρητή σ' αυτούς αναφορά και δε στη διάθεση κάθε ενδιαφερόμενου. Κανένας εκπρόσωπος ή υπάλληλος της GRCS ούτε ο αποστολέας δεν έχει δικαίωμα να τροποποιήσει ή να άρει τους αναφερόμενους όρους και ρήτρες.
ΑΡΘΡΟ 1: Το αποδεικτικό Παραλαβής - Παράδοσης (ΣΥ.ΔΕ.ΤΑ.) της GRCS είναι έντυπο μη διαπραγματεύσιμο και ο αποστολέας αναγνωρίζει ότι συμπληρώθηκε από αυτόν ή από την GRCS και για λογαριασμό του. Ο αποστολέας δηλώνει και αποδέχεται ότι είναι κύριος ή κάτοχος η εκπρόσωπος του κυρίου ή του κατόχου των υπό μεταφορά αγαθών τα οποία περιγράφονται στην μπροστινή σελίδα. Επίσης δηλώνει ότι με το παρόν αποδέχεται τους όρους μεταφοράς της GRCS τόσο για τον εαυτό του όσο και υπό την ιδιότητα ως πράκτορα του εκπροσώπου του κατόχου των υπό μεταφορά αγαθών.
ΑΡΘΡΟ 2: Η GRCS έχει το δικαίωμα να ελέγξει το περιεχόμενο του δέματος ή του φακέλου που αναλαμβάνει να διεκπεραιώσει(αλλά όχι και την υποχρέωση). Σχετικά διευκρινίζεται ότι η GRCS δεν αναλαμβάνει την διεκπεραίωση των παρακάτω αντικειμένων και εγγράφων: χρήματα, συνάλλαγμα, χρυσό, πολύτιμα μέταλλα και λίθοι, αρχαιότητες, έργα τέχνης, λαχεία, μετοχές, ομόλογα, ευπαθή τρόφιμα, προσωπική αλληλογραφία και γενικά είδη που η διακίνηση τους απαγορεύεται από την ισχύουσα νομοθεσία και από τις διεθνείς συμβάσεις.
ΑΡΘΡΟ 3: Η GRCS δικαιούται να παρακρατήσει ή να μην παραδώσει κάθε είδος που μεταφέρει προκειμένου να εξασφαλίσει την δαπάνη που προκύπτει από την μεταφορά (ναύλοι-φορτωτικές κ.τ.λ.) μέχρι να εξοφληθεί
ΑΡΘΡΟ 4: Η GRCS διεκπεραιώνει αποστολές με χρέωση στον παραλήπτη. Σε περίπτωση άρνησης καταβολής της αμοιβής από τον παραλήπτη για οποιονδήποτε λόγο, την εξόφληση της GRCS αναλαμβάνει ο αποστολέας.
ΑΡΘΡΟ 5: Σε περίπτωση καταστροφής ή απώλειας μεταφερομένων, η ευθύνη της GRCS περιορίζεται έως το ποσό των 30€ για έγγραφα και των 80€ για δέματα. Ο αποστολέας αποδέχεται ανεπιφύλακτα τα παραπάνω ανώτατα ποσά αποζημίωσης και δηλώνει ότι παραιτείται από κάθε επιπλέον αξίωση του κατά της GRCS για κάθε θετική ή αποθεματική ζημία ή διαφυγόν κέρδος από οποιαδήποτε αιτία και αν προέρχονται, σε κάθε περίπτωση δηλώνει ανέκκλητα ότι προβαίνει σε άφεση χρέους από τις αιτίες αυτές. Σε κάθε περίπτωση εφαρμόζονται τα προβλεπόμενα στον Κώδικα Δεοντολογίας και στον Κανονισμό Αποζημιώσεων της ΕΕΤΤ", παραθέτοντας και τα αντίστοιχα link: http://www.eett.gr/opencms/export/sites/default/admin/downloads/PostLegalFramework/AP687-327.pdf
ΑΡΘΡΟ 6: Η GRCS έχει το δικαίωμα να μην παραλαμβάνει αντικείμενα εφόσον ο αποστολέας αρνηθεί την επιθεώρηση τους από εκπρόσωπο της GRCS
ΑΡΘΡΟ 7: Η GRCS καταβάλλει κάθε προσπάθεια και θα προβεί σε κάθε ενέργεια για να πετύχει ταχύτατη παράδοση, σύμφωνα με το πρόγραμμα λειτουργίας της. Σε καμία περίπτωση δεν φέρνει ευθύνη για καθυστέρηση παραλαβής μεταφοράς ή παράδοσης κάθε αποστολής, ή για οποιαδήποτε απώλεια, ζημία, βλάβη, κακή παράδοση ή μη παράδοση για οποιαδήποτε αιτία, ιδία α)λόγω απροόπτων γεγονότων κείμενων πέρα των ανθρωπίνων αντικειμενικά δυνατοτήτων (ατύχημα, δυσμενείς καιρικές συνθήκες, αργοπορία μεταφορικών μέσων κ.τ.λ. β) λόγω πράξεως παραλήψεως ή λανθασμένων οδηγιών του αποστολέα ή του παραλήπτη ή τρίτου προσώπου έχοντας συμφέρον από την συγκεκριμένη αποστολή. γ) λόγω της φύσης της αποστολής στην οποία μπορεί να επέλθει ειδική βλάβη όπως ηλεκτρική, μαγνητική, ηλεκτρονική, φωτογραφική, τυπογραφική κ.τ.λ.
ΑΡΘΡΟ 8: Κάθε απαίτηση πρέπει να εγερθεί από τον αποστολέα και να επιδοθεί εγγράφως στην GRCS, σε διάστημα έξι (6) μηνών από την ημερομηνία αναλήψεως της αποστολής από την GRCS. Καμία απαίτηση δεν γίνεται δεκτή μετά την παρέλευση της παραπάνω χρονικής προθεσμίας. Η επιτροπή επίλυσης διαφορών είναι 3μελής (3 μέλη από την GRCS) και με δικαίωμα παράστασης του ενδιαφερόμενου χρήστη ή εκπροσώπου του.

ΕΠΙΛΥΣΗ ΔΙΑΦΟΡΩΝ

ΦΙΛΙΚΟΣ ΔΙΑΚΑΝΟΝΙΣΜΟΣ
Οι διαφορές που μπορεί να αναφύονται ανάμεσα στους χρήστες και στην GRCS μπορούν να επιλύονται σε πρώτο στάδιο μέσω φιλικού διακανονισμού: έγγραφη επικοινωνία του χρήστη με την επιχείρηση προκειμένου να επιτευχθεί επίλυση της διαφοράς μεταξύ των δύο μερών εντός των προβλεπόμενων στον Χ.Υ.Κ. ή και με την σύμφωνη γνώμη των μερών.
ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΕΠΙΛΥΣΗΣ ΔΙΑΦΟΡΩΝ
Οι διαφορές που μπορεί να αναφύονται ανάμεσα στους χρήστες και στην GRCS μπορούν να επιλύονται σε επόμενο στάδιο και από την Επιτροπή Επίλυσης Διαφορών. Η επιτροπή συγκροτείται από τρία (3) άτομα που ανήκουν στο προσωπικό της Επιχείρησης και από έναν (1) εκπρόσωπο των χρηστών και λειτουργεί όπως ορίζεται στην ισχύουσα νομοθεσία.
Κατόπιν σχετικού εγγράφου αιτήματος του χρήστη η εταιρία συγκροτεί την Επιτροπή Επίλυσης Διαφορών η οποία αποτελείται από μέλη της επιχείρησης και εκπρόσωπο των καταναλωτών ενώ στις συνεδριάσεις μπορεί να παρίσταται ή να εκπροσωπείται από ειδικά εξουσιοδοτημένο πρόσωπο ο χρήστης.
Η εταιρία ενημερώνει τον χρήστη για τον τόπο και το χρόνο των συνεδριάσεων της Επιτροπής και για το δικαίωμα του να υποβάλλει γραπτό υπόμνημα του σε περίπτωση που κωλύεται να παραστεί. Οι χρήστες ταχυδρομικών υπηρεσιών, εφόσον το επιθυμούν μπορούν να ασκήσουν τα δικαιώματα τους, εντός χρονικής περιόδου έξι (6) μηνών από την κατάθεση του αποστελλόμενου αντικειμένου.
Σε κάθε περίπτωση τα κατώτατα ποσά αποζημίωσης καθώς και ο χρόνος αξίωσης αυτής ορίζονται από την υπουργική απόφαση 29030/2000 όπως ισχύει.

ΑΠΟΖΗΜΙΩΣΕΙΣ

Σε περίπτωση καταστροφής ή απώλειας μεταφερομένων, η ευθύνη της GRCS περιορίζεται έως το ποσό των 30€ για έγγραφα και των 80€ για δέματα. Ο αποστολέας αποδέχεται ανεπιφύλακτα τα παραπάνω ανώτατα ποσά αποζημίωσης και δηλώνει ότι παραιτείται από κάθε επιπλέον αξίωση του κατά της GRCS για κάθε θετική ή αποθεματική ζημία ή διαφυγόν κέρδος από οποιαδήποτε αιτία και αν προέρχονται, σε κάθε περίπτωση δηλώνει ανέκκλητα ότι προβαίνει σε άφεση χρέους από τις αιτίες αυτές. Σε κάθε περίπτωση τα κατώτατα ποσά αποζημίωσης καθώς και ο χρόνος αξίωσης αυτής ορίζονται από την υπουργική απόφαση 29030/2000 όπως ισχύει.

ΠΕΡΙΠΤΩΣΕΙΣ ΜΗ ΕΦΑΡΜΟΓΗΣ ΤΟΥ Χ.Υ.Κ.

Τα άρθρα του παρόντος Χάρτη Υποχρεώσεων δεν εφαρμόζονται στις κάτωθι περιπτώσεις:
α. Ανωτέρας βίας, ήτοι σε περίπτωση επέλευσης οποιουδήποτε απρόβλεπτου και αιφνίδιου γεγονότος, το οποίο η εταιρεία αδυνατεί να προβλέψει, ενδεικτικά αναφερομένων των περιπτώσεων δυσμενών καιρικών φαινομένων, σεισμών, πλημμυρών, απεργιών, συγκοινωνιών ή τηλεπικοινωνιακών προβλημάτων, κωλυσιεργίας συνεργαζομένων δημόσιων φορέων, ατυχημάτων που αφορούν στα χρησιμοποιούμενα μέσα.
β. Διενέργειας εγκληματικών ενεργειών σε βάρος της εταιρείας (στις εγκαταστάσεις, στο προσωπικό της, στα μεταφορικά μέσα αυτής), που έχουν ως αποτέλεσμα την ολική ή μερική καταστροφή και απώλεια των μεταφερόμενων αντικειμένων.
γ. Ανυπαίτιας αδυναμίας πρόσβασης του υπαλλήλου της εταιρείας στη διεύθυνση του παραλήπτη, η οποία (αδυναμία) οφείλεται στη μορφολογία του εδάφους, τον καταναλωτή ή σε οιονδήποτε τρίτο.
δ. Μη εκπλήρωσης από μέρους των καταναλωτών των ανειλημμένων υποχρεώσεών τους έναντι της εταιρείας, όπως αυτές προκύπτουν από τη μεταξύ τους συναφθείσα συμφωνία.
ε. Διενέργειας, από μέρους των καταναλωτών, πράξεων που αντιβαίνουν στην ισχύουσα νομοθεσία του Κράτους.
στ. Απόκρυψης από τον καταναλωτή ότι η αιτούμενη από αυτόν διεκπεραίωση και μεταφορά ταχυδρομικών αντικειμένων αντίκειται στον νόμο ή αφορά σε αντικείμενα, τα οποία δεν δέχεται για διεκπεραίωση η ΙΑΤΑ, συμπεριλαμβανομένων όσων αναφέρονται στην παρ. δ του άρθρου 5 του παρόντος.
ζ. Μη υλοποίησης των ανειλημμένων υποχρεώσεων της εταιρείας λόγω υπαιτιότητας ή σχετικής εκδηλωθείσης επιθυμίας του καταναλωτή.
Σε όλες τις ανωτέρω περιπτώσεις, ο καταναλωτής υποχρεούται στην πληρωμή όλων των εξόδων που ανακύπτουν κατά τη διεκπεραίωση, επιστροφή ή αποθήκευσή των προς αποστολή αντικειμένων, καθώς και στην αποκατάσταση κάθε περαιτέρω ζημίας που έχει υποστεί η εταιρεία από υπαιτιότητα του καταναλωτή.